Mooi Japan

15 april 2023 - Nagasaki, Japan

Woensdag 12 april 2023

Met veel regen vertrokken, lekker vroeg op Schiphol. Geen files goed erdoor heen.

Vliegtuig te laat vertrokken waardoor we bijna de vlucht naar Osaka misten.

In Parijs moesten we snel zowat het hele vliegveld door naar de gate…laatsten aan boord

Waardeloze vlucht, vliegtuig helemaal vol. Dat is geen reizen met economy op onze leeftijd, zo’n 12,30 uur.

Donderdag 13 april 2023

In Osaka aangekomen, heel veel rijen, heel veel controle…….geen tassen te vinden.

Wij waren niet de enigen, alle nederlanders die in Parijs waren overgestapt misten de koffers.

Dus weer in de rij om als vermist op te geven. 2 Belgische medereizigers hadden het vliegtuig gemist, en later bleek ook 1 koffer niet gekregen.

Onze reisleiders kunnen vinden en op weg naar Osaka, zo gaar als een gebakje.

Daar hebben we een shinto tempel bezocht, en door de wijk Dotontori gewandeld waar we in een restaurantje een typisch Japanse omelet genuttigd hebben en een vies drankje.

Die we hebben laten staan en een biertje genomen hebben.

Daarna naar het hotel en direct gaan winkelen, want ja geen koffers, geen kleren en toiletartikelen.

Grote winkelcentra aan bijna elk hotel. Dus naar Uniqlo, elk een broek, ondergoed , shirts, bloesjes. Deo gezichtscrème etc.

Zwaar in de jetlag, toch gelukt om steeds een beetje te slapen.