Camper uitzoeken en op weg

6 maart 2019 - Miner, Missouri, Verenigde Staten

We zullen bij het begin beginnen.

Zondag om 08.30 op weg naar Schiphol. Ramón heeft ons opgehaald en in regen en harde wind snel op Schiphol aangekomen.

Tot nu toe goed. Bij het inchecken van de tassen, ohoh en via de balie, wat blijkt.... op Hen's instapkaart staat : Hennie ipv Henricus.

Zo, zei de jongedame, dat zal een nieuw ticket worden want het is niet goed.... waanzin natuurlijk ik kan naamsverandering wel begrijpen maar een nieuwe ticket belachelijk, zij. bellen en naar zo'n 15 minuten.... nee het is niet nodig het is ok. Wat een gedoe.

Naar F5, inchecken werd 20 min later.... dan bijna 50 min.... helaas ook vliegtuig out of order. Wandeling naar D43 eindje dus.

Om bijna 14.00 uur ingecheckt en om ca 14.15 vertrokken ipv 12.40 u. De vlucht was perfect, we zaten met ons tweetjes vooraan met veel been ruimte.

In Chicago aangekomen, natuurlijk weer ellenlange rijen nadat je al je paspoort gescand had en vingerafdrukken etc etc.

Naar buiten, zo... koud het was -18, wachten op shuttle van het hotel, diverse voorbij gekomen maar niet de onze, dus toch maar ff gebeld, nadat we zeker een haf uur hadden staan te bevriezen. Toen binnen 10 min richting hotel.

Ingecheckt en later op de avond bij het hotel en kleine Sports-bar een lekkere hamburger genuttigd met een Chicago bier en een Mexicaanse amber bier.

Op tijd gaan slapen, en om 05.00 uur op. Het was mega druk in de foyer. Om 5.50 ontbeten ... snel .. busje was er al.

Na zo'n kleine 3 uur rijden bij de verhuurder aangekomen, we hadden en afspraak om 14.00 uur maar zouden de camper om 10.30 u krijgen.

Het werd 10.00 uur en wat een verassing een van de grootste met slide outs, het is net een bus.

Na een snelle uitleg, teveel om te kunnen onthouden, maar op weg omdat en pas 11.00 u was. We moesten dezelfde weg volgen up north om een Wallmart te vinden om de inkopen te doen. Na zo'n 15/20 min wel een Mac gezien maar we dachten al om rechts af te gaan, maar te laat gedacht. Dus een heel end gereden te lang een Dollar supermarkt gevonden en een paar boodschappen gedaan.

Toen moesten we op de goede weg naar Springfield IL, dat duurde nogal lang, dus puntje bij paaltje veel te veel omgereden.  Onderweg poedersneeuw, mistig, daarna zon, maar nog steeds erg koud. Als we door zouden rijden naar Springfield zouden we erg laat aankomen, maar onderweg waren de campings dicht ivm de kou. Ik had gelezen dat je bij Wallmart nabij Normal IL op de parkeerplaats mocht overnachten, dus om ca 17.00 daar gestopt, slides out, nog wat boodschappen en gaan slapen. Het was - 16

Generator aan, verwarming aan en nog erg koud, slecht geslapen. Vroeg op en op weg, inmiddels -12.

Vandaag dinsdag ook weer met poedersneeuw vertrokken, maar gaandeweg steeg de temperatuur en het zonnetje verwarmde ons.

Dichtbij Sikeston op een camping, waar we alles uitgeprobeerd hebben en nu alles van deze bus weten.

Lekker gedoucht, haartjes gewassen, Hen ging afwassen.....jammer de bekers gebroken, morgen nieuwe kopen.

Strakjes lekker slapen, morgen op tijd op en richting Arkansas, waar we hopen dat het warmer zal zijn.

1. Lenie van Rossum:
    6 maart 2019
    Hoi, de camper ziet er heel goed uit, daar kunnen jullie wel een leuke trip
    meemaken. Veel plezier en op naar het warmere weer.
    groetjes Karel en Lenie
  2. Johny:
    Geniet ervan!
    Tot weldra, in het warme ES..😁
  3. Johny:
    Wel indrukwekkende camper!😱😳
  4. John en Joke:
    6 maart 2019
    Wat jullie met Hennie/Henricus hadden ,hebben wij meegemaakt met Joke en John. De camper ziet er goed uit. Slapen bij Wallmart wisten wij wel. Let op mag niet bij alle Wallmarts. Voorzichtig rijden en vooral veel plezier.
  5. Kees en Marianne:
    7 maart 2019
    Wat een bakbeest om mee te rijden, maar wel een hele nieuwe ervaring.
    We hopen dat jullie snel in aangenamere temperaturen komen
  6. Johny:
    9 maart 2019
    De Camper doet me toch denken aan de film RV met Robin Williams... ;-)