San Francisco

25 maart 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdagmorgen met regen vertrokken. Bus ingeleverd, prima in orde behalve de elek.snoer klein ongelukje. Ook 60 Miles extra. Voor de stekker zijn we verzekerd. Wij waren er vroeg en moesten tot 11.30 wachten tot dat iedereen die in moesten leveren binnen waren. Daarna met de shuttle via het vliegveld naar het Hilton gebracht , natuurlijk was de kamer niet klaar. We konden voor 30$ per dag een kamer hoger in het gebouw die wel klaar was of voor 70$ meer per dag met een mooi uitzicht. Niet geïnteresseerd, het is niet de bedoeling dat we in de kamer naar het uitzicht gaan kijken,,,,,boeiend. In de regen naar buiten, onze via Booking gekochte hop on kaartjes opgehaald - scheelt zeker 35-40$. Een beetje de omgeving verkend. In de middag terug naar het hotel - kamer klaar 1501 - 15de verdieping dus. 's Avonds bij een mediterraans restaurant gegeten, bleek Tunesisch te zijn. Hen had een klein vleesgerecht, ik had iets met aubergine en couscous, te pittig niet zo lekker. San Francisco is zoals men zegt de duurste stad van de VS, eten, wijn wel dus.  Gezellig gewinkeld voor Aurora, maar buiten lopen was heel gezellig, lekker druk  en droog. Zaterdag een beetje uitgeslapen, we hoefden niet te rijden ... haha. Toen richting hop on bus, helaas eigelijk de verkeerde maatschappij, we hadden onze tickets ergens anders moeten ophalen, maar Hen zag gisteren een zaak waar je dus kaartjes kon kopen, dus daar naar binnen ja dan heb je niet de rode bus maar de bruine bus. Op Union Square in de rij moeten wachten tot we in de bus mochten. Het zonnetje scheen maar koude wind, boven gaan zitten, veel info en veel gezien. Over de Golden Gate en terug tot het einde gezeten. Daar naar Madame Tussaud, zat de het pakket. Ghirardelli chocolade gekocht en naar Pier 39. Leuk, natuurljk liggen er nog steeds zeeleeuwen te zonnen en te spelen net als 20 jaar geleden. Bij pier 33 gevraagd voor kaartjes naar Alcatraz voor zondag, helaas uitverkocht. Jammer, de vorige keer ging het te snel dus wilde ik het deze keer rustiger aandoen. Misschien een andere keer. Terug richting hotel, tegenover het hotel is er een Japans restaurant, Hen chicken teriyaki, ik sushi, sashimi en rolls, toen we betalen en zo'n 4 dollar fooi gaven, kregen we te horen dat het normaal is dat je 15% of 20% of meer aan fooi moet geven, de brutaliteit, ze had het over goverment, tax en nog meer, jammer. Om 7 uur 's avonds een avondrit over de Bay bridge, eerst onderlangs naar Treasure Island, waar je een mooi uitzicht richting SF hebt, daarna bovenlangs terug, leuk zo in het donker. Zondag de hop on naar Haight Ashbury - daar waar de hippies woonden/wonen. Erg 60/70s. gezellig gewandeld. Koffie in het zonnetje. We wilden in The Stinking Rose eten, knoflook restaurant waar we 20 jaar geleden ook gegeten hebben, maar het was te ver om te lopen, dus de hop on genomen, moesten 30 min wachten, erg druk onderweg. Volgens de chauffeur moesten we nog verder rijden, want dan was het dichterbij, maar we zijn uitgestapt en na zo'n 20 min waren we er. Restaurant is nu groter, het was inmiddels 2.15, maar nog wel plaats. Heerlijk gegeten met heel veel knoflook. Daarna zo'n 30 min gelopen via Chinatown, altijd grappig met al die AliBaba winkeltjes, naar het hotel om in te checken, uit te buiken. Straks nog even downtown wandelen, bagage in orde maken en morgen na het uitchecken richting vliegveld. Het was een koude, natte vakantie. Helaas minder gezien dan we gewoon zijn en hadden gewild. Dat kwam hoofdzakelijk door de grootte van de bus. Het was super luxe in de bus, maar dit zullen wij zeker niet meer doen, liever met de auto door de USA.

Het zit erop

1. Lenie van Rossum:
    25 maart 2019
    Goede terugvlucht, zien jullie weer thuis
    groetjes Karel en Lenie
  2. Dagmar:
    25 maart 2019
    Leuke foto's vooral Hen bij het hard rock café natuurlijk, hahaha, nogmaals goed vlucht en tot vlug groetjes
  3. Johny:
    26 maart 2019
    Goed thuis! Bedankt voor de leuke updates en foto's! zien jullie binnenkort!