Amarillo on route 66

13 maart 2019 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Wij zijn gisteren in Amarillo aangekomen, Palo Duro wordt geen optie, regen mist.

Bus geparkeerd, aangesloten, black water gedumpt. Ook de cable aangesloten, kampeerplaatsaanwijzer (mannetje in een buggy) op zoek naren schakelaar die van air tv naar cable tv gaat, het was even zoeken, maar hij vond die. Helaas teveel zenders met sneeuw dus weer terug naar air tv.

's Middags begon het weer te regenen, thuis gegeten. 's Avonds om een uur of 9/9.30 werd het erg koud, airco gaf geen warme lucht. Dus maar naar bed op een uur 10.15/10.30 ingepakt en wel, morgen op zoek naar het probleem. Heeeel koud gehad, onder 3 dekens en een sprei, sokken, trui. Buitentemperatuur 6 gr en veel regen.

Om 07.30 eruit, Hen douchen en ik proberen te bellen naar Road Help van El Monte, die beginnen om 07.30 Pacific time dus het was daar vroeger, wachten dan maar. Hen van alles geprobeerd, we wisten het niet, ik douchen en toen ik terug kwam reed de kampeerplaatsaanwijzer net langs, dus.....help.... Hij kijken... ja hoor... propaan op... gelukkig kon hij ons bijvullen. Weer een happy end. In no time weer warm.

Vanmorgen richting Westgate Mall, om daar de bus op de parkeerplaats en evt van daaruit een Uber naar downtown Amarillo.Zoals verwacht begon het dus weer te gieten, dan maar niet naar downtown. Another time . Dan maar toen het droog werd naar Cadillac Ranch. Het was een grote blubberzooi daar, maar schoenen wisselen. Daarna weer terug en ons opmaken voor vanavond om uit te eten in de Big Texan Steak Ranch.

Om 18.30 met de Cadillac opgehaald, er zaten nog 2 mensen in de auto. De dame was van Noors komaf en de heer van Duits komaf.

We besloten met elkaar te dineren. Gezellig. Het restaurant adviseert dat als je een 72 oz steak eet met salade, en nog een bijgerecht plus een drankje binnen een uur. En jawel er was een Aussie die dat ging doen. Ik ben benieuwd of het gelukt is. Wij zijn weer netjes terug gebracht.

Nu weer in een warme bus.

Morgen richting Albuquerque. Er worden zware windstoten verwacht, en een klein stukje van ons vandaan is er een tornado alarm. Dus het wordt oppassen. Het is hier rustig nu en alleen een klein beetje miezel regen. Straks lekker slapen en hopen op beter weer, zodat we wat meer kunnen bezichtigen. Als het nat en koud is, is het niet zo gezellig om veel te ondernemen.

1. Marianne:
    13 maart 2019
    Wat jammer dat het weer niet meezit tot nu toe, maar het knapt vast nog wel op. Hier is het ook nat, winderig en koud. Inderdaad weer om binnen te blijven. Ik hoop van harte dat jullie nog wat leuke dingen kunnen doen bij mooi weer.
    Groetjes
  2. Dagmar:
    14 maart 2019
    hoi hoi, erg jammer van het weer! grappig die cadilacs, waarom is dat zo???
    groetjes