Wind, storm, zon

14 maart 2019 - Tucumcari, New Mexico, Verenigde Staten

Afgelopen nacht regen, bliksem, heel veel wind. Tv gaf aan dat er in New Mexico 2 tornado's waren geweest.

We waren wat later wakker (8 uur), na het douchen, ontbijten en alles wat erbij komt vertrokken. Op dat ogenblik was de wind 45 km p/u, toch besloten om te vertrekken, Palo Duro is natuurlijk al geen optie. Het was minder druk op de weg, wat ook logisch was, maar toch de vrachtwagens moeten blijven rijden. Zo veel rukwinden, allerlei tumbleweeds , die dan onder de bus blijven hangen en rot herrie maken. Het werd erna 80 k p/u heel lastig om te rijden. Nadat we getakt hadden besloten we maar in Tucumcari naar een camping te gaan. Inmiddels was de wind 85 km p/u geworden. We hadden toen zo'n 2 uur gereden met wind tegen, en maar 176 km.

Op de camping sloeg de wind in de deur, dus de gasveer er vanaf gerukt, gaan we morgen naar kijken om te repareren. Ook zagen we dat het doek dat over de slides zit aan de keuken kant ingescheurd is door de harde wind. Road assistance gebeld, foto's gemaild, zij belden ons terug dat we gewoon door konden rijden, of als wij er een issue er van maakten we wel naar een reparateur konden gaan, die zij zouden aanwijzen in de buurt of op onze route. Dat hebben wij niet gedaan. Het is hier inmiddels 20.11 uur en de wind is aanzienlijk minder 24 km p/u .... rust, er wordt wel regen en sneeuw verwacht met min van 1 graad. Maar wij slapen wel warm.

We hebben onze route moeten veranderen dus morgen gaan we richting Gallup, NM. Het wordt een lange rijdag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lenie van Rossum:
    14 maart 2019
    Hoi, ik hoop dat het weer wat beter wordt, waar jullie nu heen gaan.
    Toch nog veel plezier en probeer alles heel te houden, ook de camper !!!
  2. John en Joke:
    14 maart 2019
    In Gallup beste chili gaan eten bij Jerry's cafe. In Gallup heb je een goede campground USA RV Park. Hoop dat het rustiger wordt.
  3. Marianne:
    14 maart 2019
    Ik hoop dat de weergoden wat vriendelijker worden.
  4. Dagmar:
    14 maart 2019
    Jeetje het zit ook niet echt mee deze vakantie, koud, regen, storm!!!!!
    Hierna moet het toch beter worden zou je zeggen, ondanks het weer gewoon genieten, groetjes